მეოთხე კლასის საგაკვეთილო გეგმები და პროგრამა

სქესობრივი ჯანმრთელობის შესახებ განათლების ხელშეწყობის მიზნით, რეკომენდებულია,   მე-4 კლასში, სქესობრივი მომწიფების საკითხების ჩართვა სხვა სასწავლო საგნების ფორმატში.

მაგალითები მოიცავს:

  • ლიტერატურის გაკვეთილებზე მოზარდების პრობლემებთან დაკავშირებული ისტორიებისა და ნაწარმოებების განხილვა.
  • ჰიგიენის საკითხების შესწავლა, საბუნებისმეტყველო საგნების ფორმატში.
  • სოციოლოგიის გაკვეთილზე, სხვადასხვა კულტურასა და რელიგიაში სქესობრივ მომწიფებასთან დაკავშირებული ტრადიციების განხილვა.
  • ეწვიეთ მასწავლებლებისათვის განკუთვნილ ვებ-გვერდს „სწავლების ინსტრუმენტები“ და გაეცანით სქესობრივი ჯანმრთელობის შესახებ სწავლების საუკეთესო პრაქტიკას.
[info_circle edge_radius=”100″ start_degree=”90″ eg_padding=”80″ icon_size=”32″ img_icon_size=”32″ icon_show=”not-show” content_bg=”#7f7f7f” content_color=”#e8e8e8″ eg_br_style=”solid” eg_br_width=”1″ eg_border_color=”#a0a0a0″ cn_br_style=”solid” cn_br_width=”1″ cn_border_color=”#353535″ focus_on=”click” icon_launch=”linear” icon_launch_duration=”1″ icon_launch_delay=”0.2″ responsive_breakpoint=”900″ title_font_size=”desktop:18px;” title_line_height=”desktop:18px;” desc_font_size=”desktop:14px;” desc_line_height=”desktop:16px;”][info_circle_item info_title=”ჯანსაღი სკოლის პოლიტიკა” info_icon=”Defaults-arrow-right” icon_bg_color=”#ffffff” icon_color=”#dd8604″]

  • შეიქმნას სკოლის პოლიტიკა, რომელიც უზრუნველყოფს მრავალფეროვნებისადმი პატივისცემის დამკვიდრებას მოსწავლეებს შორის და რომელიც სკოლებში ჰიგიენის ნორმების დამკვიდრებას უზრუნველყოფს.
  • გათვალისწინებული იქნას ალბერტას  (კანადა)  აქტი ადამიანის უფებების შესახებ, რომლის ერთ-ერთი დებულებაც მოითხოვს  მშობლების თანხმობას.

[/info_circle_item][info_circle_item info_title=”სოციალური და ფიზიკური გარემო” info_icon=”Defaults-arrow-down” icon_bg_color=”#ffffff” icon_color=”#dd8604″]

  • აქტივობები: “ჰკითხეთ უფროსი ასაკის პირს”, “სქესობრივ მომწიფებასთან დაკავშირებული ცვლილებები” და “რჩევების კუთხე” საჭიროებს მშობლების დახმარებას.
  • მოსწავლეები განსაზღვრავენ, თუ ვის უნდა მიმართონ, სქესობრივ მომწიფებასთან დაკავშირებულ საკითხებზე რჩევებისათვის.
  • “როგორი ვიქნები მე” კოლაჟი შესაძლებელია გამოიფინოს საკლასო ოთახში.
  • მოიწვიეთ მშობლები და საზოგადოების წევრები, რათა დაესწრონ საინფორმაციო სხდომას სქესობრივი ჯანმრთელობის შესახებ, სქესობრივი ჯანმრთელობის შესახებ სწავლების დაწყებამდე. იხილეთ: “როგორ უნდა მოვამზადოთ მშობლები და საზოგადოება”.
  • შესთავაზეთ მოსწავლეებს მათი ასაკის შესაბამისი ბროშურები, რომლებიც სქესობრივ მომწიფებასთან დაკავშირებულ ცვლილებებს ეხება.
  • სკოლაში განათავსეთ პოსტერები, რომლებშიც სქესობრივ მომწიფებასთან დაკავშირებული დადებითი ასპექტები იქნება წარმოჩენილი.

[/info_circle_item][info_circle_item info_title=”სწავლება და სწავლა” info_icon=”Defaults-arrow-left” icon_bg_color=”#ffffff” icon_color=”#dd8604″]

  • მასალა უნდა ითვალისწინებდეს კლასში წარმოდგენილ მრავაფეროვნებას.
  • ისარგებლეთ ალბერტას (კანადა) პროგრამით სკოლებში განათლების შესახებ.
  • გამოიყენეთ ინტერაქტიული აქტივობები, როგორიცაა სცენარის გათამაშება, ბრეინსტორმინგი, საკლასო განხილვები და მედია.

[/info_circle_item][info_circle_item info_title=”პარტნიორობა და მომსახურება” info_icon=”Defaults-arrow-up” icon_bg_color=”#ffffff” icon_color=”#dd8604″]

  • აქტივობა „ძვირფასო კრის“ საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს განსაზღვრონ ის პირები თუ ინსტიტუტები, რომლებსაც მათ შეუძლით მიმართონ დახმარებისა და მხარდაჭერისათვის.
  • აქტივობა „ადრე, ახლა და შემდეგ“ საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს შეიტყონ თუ როგორ უნდა ჩაერთონ სკოლასა და საზოგადოებაში მიმდინარე პროცესებში.
  • მოსწავლეებთან განიხილეთ მრავალფეროვნებასთან დაკავშირებული საკითხები და, საჭიროების შემთხვევაში, მოსწავლეებს მიეცით მითითება, თუ ვის ან რომელ ინსტიტუტს უნდა მიმართონ დახმარებისა და მხარდაჭერის მისაღებად.
  • მოიწვიეთ სტუმრები, მაგალითად, სკოლის ფსიქოლოგი ან სქესობრივ ჯანმრთელობაზე პასუხისმგებელი სამედიცინო პერსონალი, რომლებიც მოსწავლეებთან ისაუბრებენ სხვადასხვა კულტურასა და რელიგიაში სქესობრივ მომწიფებასთან დაკავშირებული ტრადიციების  შესახებ.

[/info_circle_item][/info_circle]